SEM

Pojęcie SEM (ang. Search Engine Marketing) jest pojęciem szerokim, zbierającym wszystkie działania promocyjne w internetowych wyszukiwarkach w celu zwiększenia widoczności serwisu, a co za tym idzie popularność serwisu. Search Engine Marketing można przedstawić w następujący sposób:

SEO + PPC = SEM

Gdzie SEO (ang. Search Engine Optimization) to promocja serwisu w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, a PPC (ang. Pay Per Click) to płatne kampanie promocyjne.

SEO + PPC – łączenie działań

Osoby/Firmy poszukujące rozwiązań promocyjnych dla swoich projektów często słyszą, że najlepszym rozwiązaniem jest łączenie tych form promocji. Nie będę wyłamywał się od tego stwierdzenia. Dlaczego? Ponieważ współpraca SEO i PPC uzupełnia się.

SEO a więc pozycjonowanie stron internetowych w obecnych czasach nakierowane jest w dużej mierze na ON-SITE. Optymalizacja serwisu to takie elementy jak szybkość serwisu (wszystkie badania wskazują, że wpływa to pozytywnie na konwersję), analizę słów kluczowych i budowa drzewa kategorii (kooperacja SEO+PPC), analiza zasięgu słów kluczowych i dochodowości (kooperacja SEO+PPC), analityka (jest to bardzo szeroki termin i często PPC i SEO współpracują, czasem są dedykowane osoby tylko zajmujące się analityką). Jest bardzo dużo elementów, gdzie PPC i SEO wspólnie może kooperować i angażować swoje działania w najbardziej dochodowe działy.

Powyższe elementy to tylko część tematów, gdzie PPC i SEO mogą działać wspólnie i dzięki wymianie informacji, wniosków szybciej/lepiej uzyskują swoje cele.